tisdag 25 augusti 2009

Utmaning 237 - 25 augusti En idé jag inte genomfört än

Genom min runda glugg sträcker sig det skummande havet utan slut. Vid horisonten tar den ljusare blå himlen vid. Jag sitter stilla och låter tankarna flöda i takt med vågorna som också vaggar min kropp.

Vaknar till och öppnar min laptop på bordet under det minimala fönstret. Hinner skriva en ny scen till min bok innan jag går till frukosten. I mässen hälsar jag på några personer men får sitta ifred i mitt hörn. Alla på båten vet att jag är med på denna resa för att skapa en berättelse.

Framåt kvällen vaknar jag ur min trans och kan prata och umgås med besättningen vid den utsökta middagen med ett glas vin.

7 kommentarer:

  1. Får jag följa med? Det låter underbart att åka båt och. skriva

    SvaraRadera
  2. wow! häftig levande bild - fast själv tar jag nog tåget eller nåt för att undvika sjösjuka ;-)

    SvaraRadera
  3. Åh, får man följa med? Vilken underbar resa!//Sofie

    SvaraRadera
  4. Detta är min önskedröm också...där ser man, man är inte énsam. Vi kanske ses där någon gång?

    SvaraRadera
  5. Vi är nog många som velat vara på samma resa. När kommer idén att bli verklig?

    SvaraRadera
  6. En härlig framtid du har där. Skulle nog bli mest vin och samtal för min del, jag behöver nog följa min dröm om ett litet hus på Frankrikes landsbygd.

    SvaraRadera
  7. Låter som en härlig resa med möjlighet till många fina upplevelser.

    SvaraRadera