torsdag 13 augusti 2009

Utmaning 225 - 13 augusti Skriv 5 ord på F

Mina favoritord på F;
frihet, förundran, framtid, frisk, förära.

"Frihet är det bästa ting
som sökas kan all världen kring... "

Aicha ville föreställa sig de orden som i eldskrift mot den mörka himlen. Men det var inte orden som talade utan blixtarna som medförde ond bråd död. Blixtar som skapats av människor från ett land bortom bergen. De som inte ville att frihet skulle råda här i deras dal. De som ville bestämma över byinvånarnas framtid.

När de första främlingarna kom väckte de förundran och frågor. Vilka var de? Varifrån kom de? Varför? Nu visste de, frågorna var besvarade. Förintelse väntade.

4 kommentarer:

  1. Spännande berättelse på få korta ord... Det slags berättelse som triggar min fantasi och som jag gärna skulle vilja läsa mer utvecklad... En sådan där slags idé som skulle kunna bli till en hel bok. :-)

    SvaraRadera
  2. Kort, enkel och berörande. Det känns onskefullt och det krokar liksom med inledningen om frihet, skapar tankar hos mig. Intressant, det är så jag vill att texter ska vara. /Betty

    SvaraRadera
  3. Läskigt, men spännande, att du kunde lyckas förmedla så mycket på så lite text.

    SvaraRadera