söndag 9 augusti 2009

Utmaning 221 - 9 augusti Skriv om en smak

Att skriva om en smak är väl enkelt, blev min första tanke. Men det finns ju så många smaker.
Vilken känns på min tunga just nu?
Tandkräm. Inte så inspirerande.

Men ett smakminne då? Västerbottenpajen från igår?
Den var visserligen god men inte himmelsk som den borde vara för att få platsa här.

En smutt rökig whisky då?
Nja, efter en stund är det bara rök kvar.

Om jag lämnar det lekamliga och tänker om vad händer då?
Min älsklingsfärg är röd som kärleken även om jag med åren har insett att rosa passar bäst.

Varför söker jag mig ofta till gröna kläder?
Kanske för att jag gillar träd, skog och gröna berg. Njöt alldeles speciellt av de mossbeklädda träd och stenpartier i de ogenomträngliga kanadensiska bergstrakterna. De ljusgröna ormbunkarna som sög åt sig solens ljus, utplacerade som trädgårdslampor, lyser fortfarande upp min vandring i livet.

Det finns dock vissa smaker eller färger som inte går att kombinera men idag finns bara positiva tankar att tänka.

7 kommentarer:

  1. mmm du har rätt mycket smaker finns det och många olika smaker av former och färg inspirerande text ska jag ta med mig från dig idag och uppleva smaker

    SvaraRadera
  2. Gillar ditt stycke där du beskriver bergsområdena i Canada. Ormbunkarna... "Som trädgårdslampor"...vackert! Inte svårt att se det framför sig.

    SvaraRadera
  3. Härligt att du låter tanketråden stå kvar, så att vi fick veta hur du resonerade kring dagens puff.
    Själv tycker jag visst att man kan kombinera alla färger, hur som helst - om man vill. Smaker däremot, njae...

    SvaraRadera
  4. Gillade ormbunkarna som suger åt sig solens ljus!

    SvaraRadera
  5. Det här var verkligen "i hvuudet på en skrivpuffare". Kul att du skrev ner det. Så många gånger man sitter så där....eller i mitt fall går runt och "grunnar". Kan inte låta bli och fundera över om det inte hade varit spännande att se vad du hade kunnat göra utifrån första tanken om tandkräm. =)

    SvaraRadera
  6. Kanske man skulle skriva en puff om vad som dyker upp i skallen för tillfället. Gillar att du skriver som din profil idag, spretig och färgglad.

    SvaraRadera
  7. Jag tycker också att det känns som om texten är direkt ur tanken utan mellanrum, härligt!

    SvaraRadera