lördag 1 augusti 2009

På väg tillbaka

Hejsan,
Nu börjar jag känna att jag är tillbaka i verkligheten igen. Resan till den yttersta kanten på Kanadas vidsträckta landmassa var innehållsrik och kommer att ta långt tid att beskriva. Närheten till nygamla släktingar som öppnade sina dörrar och hjärtan för oss lite reserverade nordbor gav lika mycket värme som den strålande solen. Vancouvers moderna storstad och Victorias gamla skönhet kunde upptäckas till fots. Museerna på plats gav kulturell näring som måste smältas. Jag kommer att ha god hjälp av inköpta böcker. Mina övriga skrivar- och bokprojekt måste vänta lite. Det känns som ett vakum eller kanske bara är semester från författandet. Nu får familjen, svamp- och bärplockadet ta lite mer tid men jag kommer igen ....

1 kommentar:

  1. tack för din kommentar
    fint papper mm det skulle vara en dröm som uppfylls...... svampar och bärplockning har fina bilder om gårdagens svampsafari på min vanliga mera allmänna blogg om ett kort ögonblick tänka sig att det även finns lite tjusning i höstfärgerna som snart kommer att pryda våra ännu gröna sommar träd, och alla dessa ljuvliga dofter som vi kommer kunna uppleva

    SvaraRadera