söndag 16 augusti 2009

Utmaning 228 - 16 augusti Skriv om ett ögonkast

Surfade lite håglöst omkring på nätet i jakt efter någon ersättning för en inställd resa. Jag hade ändå inte trott på att mitt livs mest spännande resa verkligen skulle bli av, men ändå... Tänk om jag äntligen skulle göra slag i saken och åka på en skrivarresa i stället. Googlade på "Skrivarresor" och scannade av utbudet som rullade upp inför mina ögon.

"Istanbul" dök upp i ögonvrån och hann nästan försvinna innan jag reagerade och backade tillbaka. Jag hade visserligen redan varit i Istanbul men det fanns mycket mer att upptäcka. När jag öppnade länken visade det sig att den kursen hade varit två år tidigare. Årets kurs skulle äga rum i Sevilla, Spanien. Vilken tur! Där hade jag aldrig varit.

Resan till målet blev i sig ett äventyr passande för temat Resereportage men även den inre resan på plats vindlade fram mellan tidigare okända färdigheter. Inspirationen och kontakterna från den veckan har resulterat i en "färdig" bok och en omskrivning av ett tidigare försök är på G. Snart vill jag kalla mig författare.

4 kommentarer:

  1. Tänk vad ett litet ögonkast kan göra. Grattis till en blivande författare!

    SvaraRadera
  2. vilken heders titel grattis

    SvaraRadera
  3. Skulle vilja läsa den boken. Grattis till den utveckling som kurser har gett dig...författare...det är ingen dum titel.

    SvaraRadera
  4. Det gäller att ha ögonen med sig. :) Du skriver själv vilken tur du hade. Jag kan bara stämma in i de andra kommentarerna: Grattis!

    SvaraRadera