fredag 7 augusti 2009

Utmaning 219 - 7 augusti Vad skulle du vilja hitta i en "goodie-bag" för författare?

Vaknade upp ur en underbar dröm. Jag skulle bli författare. Vad behövs för detta, undrade jag.

Först några praktiska ting:
En minidator som jag kan ta med mig överallt för att använda när andan faller på. Den får inte gå att ansluta till mail eller Internet, för detta måste jag vara hemma och använda min ordinarie dator.

Det är bra att ha en bra ordlista och synonymlexikon, även om mycket hjälp kan fås via Word.

Jag kommer att behöva hjälp med att strukturera mitt material, dags att leta efter en skrivcoach.

Sedan behöver jag även någon som driver på när jag hellre vill gå ut i skogen och plocka svamp men det kan ju också vara bra för att skapa kreativitet. Jag får vara min egen slavdrivare. Kanske göra upp en handlingsplan där "fria aktiviteter" är tillåtna bara arbetet sköts enligt de riktlinjer jag bestämt mig för.

Till de utopiska drömarna hör:
En förlagskontakt som vill se mitt nästa alster och kan tipsa om vilka trender som är gångbara just för tillfället. Jag har flera idéer i skrivbordslådan som bara behöver en liten kick för att blomma ut till en bestseller.

1 kommentar:

  1. Tänk så många vi är som går och bär på de där drömmarna. Jag och säkert många med mig som skrivit på inspiration måste nog inse att det är ett yrke vi eftersträvar och behandla vårt skrivande därefter. Men det är inte lätt att omdefiniera sin hobby och göra den mer allvarlig och därmed riskera att den blir mer "tråkig". Jag har gjort mitt val och satsar nu så mycket tid jag kan, men därmed inte sagt att det lyckas. Lycka till du också!!

    SvaraRadera