måndag 31 augusti 2009

Nödvändigt men trist

Plockar upp den gamla texten, kapitel för kapitel, för att omvandla innehållet till min nya stil samt byta personer, tempus och smärre omarbetningar som jag inte kan låta bli. Vet att det är nödvändigt att göra om grundmaterialet innan jag kan få ägna mig åt att omskapa och gestalta berättelsen till en läsupplevelse.

Det riktigt kliar i tangentfingrarna men jag behärskar mig än så länge. Borde nog revidera min synops också, nu är det bara marginalanteckningar i blyerts, efter alla tankar och infall som dyker upp. Varje kväll när jag läser en bok, oberoende av om det är "Skrivarboken", en deckare eller roman på svenska eller engelska krafsar jag ner några anteckningar som känns viktiga. Men när ska jag få skriva "på riktigt" igen? Kopplar av med att fantisera och kreera med hjälp av SkrivPuff men vill helst stänga ute omvärlden ett tag.

Kan man inte frysa det verkliga livet några dagar!?

1 kommentar:

  1. Spännande att ta del av din skrivar-vardag, med den målmedvetenheten är det ju bara en fråga om tid innan du finns på hyllorna! Keep it up:)

    SvaraRadera