torsdag 18 juni 2009

Vad som väntar runt hörnet. Utmaning 169

Vilken passande uppgift just idag!

Jag har skickat mitt romanmanus till tre förlag. Skriver just i denna stund ut ytterligare ett exemplar som jag ska posta idag. Undrar hur jag ska välja om alla eller fler än ett av dem vill ge ut min bok? Det får jag fundera på under sommaren samtidigt som jag gör en resa i verkliga livet och söker nya intryck.

Även om jag har läst, hört och förstått att skrivarprocessen är ett långvarigt "åtagande" tog det längre tid än jag förutsåg när jag startade på allvar förra sommaren med en distantkurs i romanskrivande med Ann som coach. Det känns ändå som om jag kom i mål på cirka 1-årsdagen. De förberedelser som jag hade gjort innan var bra och nyttiga, trots att allt inte fick utrymme i den slutliga versionen.

Det är en härlig känsla men också lite tomt när mitt manus inte längre väntade på mig den här morgonen.
Bra att Skrivpuff finns för nöje men utan krav ;-)

7 kommentarer:

  1. Oj, lycka till med manusen. Har precis skickat in mina första uppgifter till Ann, ska bli spännande att se vad som händer.

    SvaraRadera
  2. Vad spännande! Lova att hålla oss underättade. Lycka till! Sofie

    SvaraRadera
  3. Som sagt lycka till och hör av dig om hur det går!

    SvaraRadera
  4. Wow!Grattis och lycka till!
    Själv ska jag precis starta mitt skrivande med Ann som coach. Ligger och gruvar mej i startgropen. Tror att jag väntar på startskott utan att fatta att jag själv håller i startpistolen...
    Full av beundran inför din bedrift!

    SvaraRadera
  5. Åh, lycka till!! =)

    kram!

    SvaraRadera
  6. Lycka till. Det är tomheten mellan orden som gör berättelsen:)

    SvaraRadera
  7. Lycka till! Du har kommit så långt du..jag står i början av en bokdröm...skriver och skriver, sen kommer dom långa uppehållen, dom där hålen när man tror att "nej, nu kommer jag inte längre"...men så är man igång igen...jag har en bra coach i Ann.
    Spännande att se om ditt manus blir antaget. Lycka till ännu en gång!! /Anna

    SvaraRadera