fredag 13 november 2009

Utmaning 317 - 13 november Japp. Skriv om fredagen den trettonde!

Fredagen den 13:e är min lyckodag. Ja, ni läste rätt!
En gång för länge sedan lyckades jag mycket bra på ett prov i skolan och då bestämde jag mig för att det skulle bli min lyckodag. Jag kan inte säga att det har inte hänt några större omvälvande saker just den dagen men heller inga negativa. Man kan faktiskt själv bestämma sig för en lyckodag vilken som helst men jag vill helst visa min egen vilja genom att vara lite "kärringen mot strömmen".

En kul grej som jag upptäckt är att i Colombia anses tisdagen den 13:e vara en otursdag.

Idag har jag varit på en skön skogpromenad i det krispiga kylan med lite blå skyar då och då som omväxling till gråvädret. Det blev ingen miljonvinst på obligationerna idag så då slipper jag placeringsbekymmer. Hittade ingen älgfärs till extrapris men valde i stället grytbitar av älg, dovhjort och björn. Det ska bli spännande att provsmaka till kvällen. Undrar om något mer spännande ska hända idag.

Det är härligt att leva!
*************

1 kommentar: