måndag 21 september 2009

Möte i Skrivarcirkeln

Nu har Skrivarcirkeln träffats igen för textgenomgång. En av oss, Viveca har hunnit flera steg längre och bjöd in till sitt releaseparty av Motströms nästa månad. Hon berättade om alla mödor med hanteringen av sin egen bokutgivning. När jag bläddrade igenom boken upptäckte jag att hon har ett intressant sätt att rubricera texterna förutom kapitelindelningen. Hennes glädje över boken smittade av sig på oss andra.

Jag fick mycket användbar respons på mina egna tio sidor där deltagarna i gruppen direkt riktade in sig på mina svaga sidor; personpresentationen och den strama rapportstilen. Nu kommer jag att koncentrera mig på att skriva min nygamla roman och avstå från Skrivpuffen, tills jag kör fast och behöver ny träning och inspiration. Eller tills jag inte kan inte kan låta bli att kolla in dagens ord ;-)

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar