onsdag 30 december 2009

Utmaning 364 - 30 december Skriv om året som gått.

2009 har varit ett härligt år med många, både långa och korta resor. En av dem gick till London för en inspirerande helg med temat Creative wrighting. Det underlättade färdigställandet av min pågående roman som ni vilar sig lite. Jag vill bli klar med den bok som egentligen är nummer ett. Kan det vara orsaken till att jag nu har haft stressdrömmar två nätter i rad? Min analys i morgonmörkret har varit just detta.

Helgerna har inneburit ett avbrott i de kreativa rutiner jag lyckades skapa på senhösten. Samtidigt valde jag att koncentrera mig på familjen men nu längtar jag efter att skola och jobb (för de andra) ska se till att jag får vara ifred hemma. Dessutom fick jag just Skrivarkalendern 2010 i min hand. Ska börja bläddra i den redan till eftermiddagskaffet. Nu är jag på G igen!

4 kommentarer:

  1. Jag vill också åka på skrivarkurs, men kan i dagsläget inte lämna mina små lintottar själva med far i huset eftersom vår kärva ekonomi då antagligen skulle falla ihop helt...så jag får väl bida min tid och skriva hemma så ofta jag kan.
    Gott nytt År!

    SvaraRadera
  2. Härligt: fånga inspirationen i flykten, o låt inget annat komma i vägen!

    SvaraRadera
  3. En lagom dos ensam hemma för att skriva och en lagom dos att umgås med familjen. Perfekt! Har också bläddrat lite i Skrivkalendern 2010. Inspirerande!

    SvaraRadera
  4. tror den där ensamheten är ett måste för att samla och känna in, gott nytt år på dig och tack för massa bra läsning under året som gått.

    SvaraRadera