lördag 4 juli 2009

Utmaning 185 - 4 juli Min röst är stark och klar

Min röst bar ända till väggen längst bort i salen. Trotsade ventilationens vågbrus och lastbilens brummande utanför kongressalen. Hundarnas skällande ljud verkade snarare förstärka mina ord. Jag hade förberett mig i över en månad för det här uppdraget. Nu befann jag sig mitt i det sydafrikanska diamantbältet.

Men det var inte för de vackra stenarnas skull som jag hade kommit. Jag hade ett budskap. I salen trängdes småföretagare från regionen för att lyssna till den främmande flyttfågelns kvitter. Hur skulle jag kunna övertyga dessa män att deras affärer skulle kunna utvecklas bättre om de anställde kvinnor. Den sista motivationen hade kommit som en uppfordrande viskning från den kvinnliga handelsministerns sekreterare en kvart före min talartid.

Mina välgjorda OH-bilder visade hur ett Callcenter i kalla nord fungerade men det sista genderuppdraget fanns inte på pränt. Jag fick utnyttja mina lärdomar i talteknik och scenkonst för att fånga uppmärksamheten från det övervägande manliga auditoriet. Min röst skar som en diamant genom alla hindrande fördomar.

1 kommentar: