torsdag 7 april 2011

Resplaner

För att vara mer exakt kommer jag att tillbringa 14 dagar bland Guatemalas indianer. Jag ska bo i en by i bergen i närheten av den vackra sjön Atitlán. En tripp till djungeln blir det också för att besöka gamla mayaruiner. Hoppas det kan ge inspiration till att bättre beskriva de andinska indianlämningarna. Jag ska även doppa tårna i Stilla havet vågor under en dagsutflykt.

Hur resan kommer att gestalta sig återstår att se. Att leva och njuta av nuet är viktigt men om andan faller på finns gott om egen tid inplanerad. Allt beror på vad jag finner viktigt för stunden. Kanske bokomslaget skymtar bak Guatemalas bergskrön?

När jag kommer tillbaka väntar nästa redigeringsomgång av manuset. Att boken kommer ut i år är fortfarande planen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar